Covid-19 informatie

CORONA beleid Praktijk Fysiotherapie Margraten

Door de verspreiding van het Corona virus heeft het RIVM en het KNGF onze beroepsgroep ondersteund in het steeds opnieuw aanpassen van de te nemen maatregelen om een verantwoorde patiëntenzorg te kunnen bieden. Verantwoord voor de patiënt maar ook verantwoord voor de fysiotherapeut als behandelaar.

Het beleid is als volgt vanaf 18 december 2021:

• De praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag, voor zorg mogen we open blijven na 17.00 uur.

• Telefonisch en in de praktijk zijn wij bereikbaar om U te woord te staan bij Uw hulpvraag (0434581797)

• U moet geen verhoogd risico hebben op besmetting met het Corona virus door in contact te zijn geweest met een besmette persoon dan wel in een tijdsbestek van tien dagen in een risico gebied te zijn geweest, of symptomen te hebben passend bij een mogelijke besmetting, want ook dan blijft de enige optie dat U behandeld wordt op afstand.

• De symptomen horend bij een verhoogd risico zijn:

• (neus)verkoudheid)

• Hoesten

• Kuchen of niezen

• Loopneus

• Keelpijn

• Verhoging of koorts

• Kortademigheid

• Branderige ogen

• Moeheid, je ziek voelen en/of diarree

Algemeen gelden de volgende punten ook voor de patiënt:

• Was je handen regelmatig, desinfecteer de handen bij binnenkomst

• neem een eigen handdoek mee naar de therapie

• kom op tijd voor de afpsraak en indien mogelijk alleen.

• Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog

• Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die na gebruik weg in een dichte afvalbak

• Geen handen schudden

• Bij verschijnselen van besmetting door het Corona virus thuis blijven en contact met anderen vermijden, informeer anderen ook je hulpverleners!

• Mondkapjes zijn verplicht indien U de praktijk binnenkomt en plaats neemt in de wachtkamer, dit in het belang van de kwetsbare patiënten.

• Houdt anderhalve meter afstand waar mogelijk.

• Wij dragen tijdens de behandeling een chirurgisch mondmasker type IIR en passen goede handhygiëne toe en/of  we dragen handschoenen tijdens de behandeling. Hierdoor komen we niet in aanmerking voor het contactonderzoek.

•  voor sporten is het verplicht de QR- code te tonen

Selecteer uw locatie